New beta version 8.2.x [CLOSED]

Started by orux, January 06, 2021, 03:44:31 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

orux

Starting a new test series.


8.5.0 released, Google Play


What's new?

:RC5
-->bugs correction

:RC4
-->bugs correction


:RC2
-->No more changes, until it is finally published.
-->Added Nominatim server as a new geocoder provider in global settings-->application-->geocoding service.
-->bugs correction

:beta29
-->bug corrections

:beta28
-->bug corrections


:beta27
-->new tool for measuring distances on the map, with two fingers. Maps button-->tools
-->added anew option (global settings-->Tracks/Routes) to save the speed from the GPS when recording a Track. That value seems more accurate than the one calculated using the distances and times between recorded points.
-->some bugs corrected

:beta26
-->upload to Strava using tcx/fit formats (if you have a power sensor they are the formats that support those sensors)
-->changes calculating magnetic declination, if you do not use the GPS.



:beta24
-->testing new things with unified interface.



:beta23
testing new features:
->add contour lines to other maps (only Google Mercator projection) using mapsforge map overlay. You need to have a mapsforge map that includes contour lines. First time you activate contour lines you have to select the mapsforge map the app will use to get the contour lines. Enable/disable this option under map overlay submenu
->a new bubble when you tap a waypoint. Tap the name if you want to see all the information. A '+' button will be show if there are more than one waypoint tapped.
-->extend a route with a new search. After you load a route to the map, tap the first/last waypoint. A new button 'edit' allow you to add a new segment with a new search, or by hand (under work).
->changes in unified interface menus.



:beta22
--modifications in unified interface



:beta21
--testing unified interface, discussion here: https://oruxmaps.org/forum/index.php?topic=39498.0
--added an option to export to file/import to database to all routes loaded in the map, first/last waypoint.
--added distance field to search route tool.


:beta20
--search route (brouter/graphhopper offline) modifications.

:beta19
--bug correction


:beta18
--added {azimuth} to share position intents.
--added an option to save to a file/import Intents. The file structure:

#coments
#field separator: | (use %7C in the uri if you need that character)
name of the intent|package name|uri|intent action



:beta17
--custom intents (share map position) Added new attributes:
{minlat}{maxlat}{minlon}{maxlon} if you need a BOUNDINGBOX
{EPSG:XXXXX} if you need the coordinates in another reference system.
--Customize the heart beat zones (global settings-->TTS/Sounds-->Heart Monitor


:beta16
--seen area tool (maps button-->map tools). Select two points, and the observer altitude (over Earth surface). The path between the two points will be shown, in green visible area, in red not visible.
--some bugs corrections.


:beta15b
--mapsforge maps with tile size provided by the library, not restricted to 512px, like in last betas.
--Customize 'Share Map Position' adding your custom intents. Map settings-->share map position intents.
You can add different intents, with different actions and open other apps,


:beta14
--bugs corrections
--This version should solve the problem with the need to login every time we connect with Strava
--Maps download. If the download is interrupted (it can happen in very long downloads that Android stops the app) The app will try to resume the download when it restarts



:beta12
--bugs corrections

:beta11
--bugs corrections


:beta9
--bugs corrections


:beta8:
--you can add a new button to left/right button bars, that switches to the previous used map.
--mapsforge changes. Maybe we can solve some pattern issues with some themes...


:beta6:
some important changes.
--updated mapsforge libraries to 0.15 vers.
--added the option to generate generic forms, and attach them to any waypoint type
--new tool added to routes-->route tools (maybe it should be under map tools...): topographic cut. Requires DEM files. 
--...


:beta4:
--bugs correction


:beta3:
--bugs correction
--changes in satellite trip computer view. Al altitude related values can be displayed if you tap the ? value.


:beta2:
--should solve two bugs, double launcher icon and the problem with Drive backup
--added KN 18 geoid model to calculate geoid --> ellipsiod altitude.


:beta1:

--Modified the Tracks editor (of which we already have in our database, from the properties of a Track -> edit). Now we can add new segments, waypoints, join the segments, draw a new path, ...

--Backup/Restore with Drive. Now we can configure a backup of our tracks (and the Tracks database) in our Drive account. At the moment we can only backup the Tracks, later we will possibly include more parts. It is configured in global configuration - integration -> Drive

--Two different algorithms to calculate altitude differences. It can be selected in global configuration - Tracks -> Altitude calculation algorithm:
a) Point to point. It is the preferable in general. It should work better with very bad GPS calculating altitudes, or on flat terrain.
b) Threshold difference. Perhaps it works best in mountainous terrain, and with GPS that measure the most accurate altitude.


orux

Josean

Muy buenas! Pues a mí no me funciona lo de la copia de seguridad a Drive por lo menos cuando intento forzar una. Me sale un mensaje de error en la barra de notificaciones. La aplicación a la hora de configurar me ha pedido permiso y se lo he aprobado.
Luego una consulta, si no quieres que se borren las copias de seguridad de Drive cada XX días, cómo se ha de especificar?
Saludos.

duke2007

Gracias Orux.
La testearemos!!!!

Josean

#3
Con el tema de la copia de seguridad en Drive me surge otra duda. Yo, por ejemplo, tengo instalado oruxmaps en varios de mis dispositivos y en todos ellos la cuenta para gestionar oruxmaps es la misma. Cuando en el primer dispositivo he activado el tema este de la copia de seguridad me ha abierto una ventana de Google para dar permiso a oruxmaps, permiso que he dado lógicamente, pues bien, cuando he ido a mí segundo dispositivo ya no ha abierto esa ventana para autorizar a la aplicación. Si son dispositivos diferentes como se guardarían la bases de datos? Se solaparian entre ellas? Habrá opción para restablecer la base que queramos? Por otro lado, esas bases de datos van a estar visibles para nosotros en la aplicación de Drive o quedan invisibles a nosotros y solo disponibles para oruxmaps?

Por otro lado y enlazando con mi anterior mensaje, también me da error intentar hacer la copia de seguridad programada. Puede tener algo que ver con tener más de un dispositivo con el mismo usuario?

Luego y ya en tema peticiones/ mejoras, sería posible hacer algo en la aplicación para poder usar mapas ruteables, como los que ya hay libres de Garmin p.ej, de tal manera que cuando carguemos un gpx, oruxmaps nos haga indicaciones de giro como hacen los ciclocomputadores y otros?

Saludos.

duke2007

Hola.
A mí también me sale el error al forzar la copia.
Sale una notificación: ¡Error haciendo copia de seguridad en Drive!

Quote from: Josean on January 06, 2021, 08:41:51 PM
Muy buenas! Pues a mí no me funciona lo de la copia de seguridad a Drive por lo menos cuando intento forzar una. Me sale un mensaje de error en la barra de notificaciones. La aplicación a la hora de configurar me ha pedido permiso y se lo he aprobado.
Luego una consulta, si no quieres que se borren las copias de seguridad de Drive cada XX días, cómo se ha de especificar?
Saludos.

Josean

#5
Me termino de dar cuenta que tras haber instalado está última beta, ahora en mis dos teléfonos, en el cajón de aplicaciones, tengo ahora dos iconos de acceso a la beta. Uno de ellos solo abre la aplicación si previamente la has abierto desde el otro, si no intenta abrir y se cierra sin más. En cuanto quitas oruxmaps de la memoria es cuando ya no abre la aplicación con ese icono. Los dos teléfonos son android 7. He probado a desinstalar la beta y al volver instalar vuelve a generar los dos iconos nuevamente.

orux

Quote from: Josean on January 06, 2021, 08:41:51 PM
Muy buenas! Pues a mí no me funciona lo de la copia de seguridad a Drive por lo menos cuando intento forzar una. Me sale un mensaje de error en la barra de notificaciones. La aplicación a la hora de configurar me ha pedido permiso y se lo he aprobado.
Luego una consulta, si no quieres que se borren las copias de seguridad de Drive cada XX días, cómo se ha de especificar?
Saludos.
Publicada nueva beta, que debe resolver los dos problemas detectados.
La copia funciona así:
--hay que especificar XX días entre intentos de copias. Si pones 1 o menos, intentará hacer la copia diaria. Por defecto cada 7 días.--hay que especificar ZZ días para que borre las bases de datos antiguas, por defecto 21.

1.-comprueba los .gpx, .kml,... que hay en la carpeta de Tracks y sube los que no están ya en Drive. Ojo, si se cambia el contenido de un fichero (pero no cambia el nombre) no se actualiza en Drive (de momento).2.-sube la base de datos completa oruxmapstracks.db añadiendo la fecha al final del nombre.3.-borra las bases de datos de Drive cuya fecha es ZZ días más antigua de la actual subida.
Lo de las bases de datos que quedan en Drive, es importante que queden más de una, para evitar un problema típico si solo dejamos una: Cuando Android detecta que una base de datos está corrupta, directamente la borra y la recrea de nuevo vacía. Si se hace una copia de seguridad inmeditamente, y se borran todas las bases de datos antiguas, habrá una copia de seguridad de una base de datos vacía. También sirve para correjir errores si nos damos cuenta que hemos borrado cosas de la base de datos que queríamos conservar.

Por lo tanto por defecto habrá en Drive una copia semanal, y tres copias antiguas separadas cada una por una semana.

En tu carpeta de Drive podrás ver en todo momento los ficheros creados, para eliminarlos, restaurarlos a mano,...

Si tienes instalaciones diferentes en varios dispositivos, usará la misma carpeta, no tengo claro cómo gestionar eso...


orux


duke2007

Actualizado y ahora funciona correctamente. 👍

Quote from: orux on January 09, 2021, 05:20:35 PM
Quote from: Josean on January 06, 2021, 08:41:51 PM
Muy buenas! Pues a mí no me funciona lo de la copia de seguridad a Drive por lo menos cuando intento forzar una. Me sale un mensaje de error en la barra de notificaciones. La aplicación a la hora de configurar me ha pedido permiso y se lo he aprobado.
Luego una consulta, si no quieres que se borren las copias de seguridad de Drive cada XX días, cómo se ha de especificar?
Saludos.
Publicada nueva beta, que debe resolver los dos problemas detectados.
La copia funciona así:
--hay que especificar XX días entre intentos de copias. Si pones 1 o menos, intentará hacer la copia diaria. Por defecto cada 7 días.--hay que especificar ZZ días para que borre las bases de datos antiguas, por defecto 21.

1.-comprueba los .gpx, .kml,... que hay en la carpeta de Tracks y sube los que no están ya en Drive. Ojo, si se cambia el contenido de un fichero (pero no cambia el nombre) no se actualiza en Drive (de momento).2.-sube la base de datos completa oruxmapstracks.db añadiendo la fecha al final del nombre.3.-borra las bases de datos de Drive cuya fecha es ZZ días más antigua de la actual subida.
Lo de las bases de datos que quedan en Drive, es importante que queden más de una, para evitar un problema típico si solo dejamos una: Cuando Android detecta que una base de datos está corrupta, directamente la borra y la recrea de nuevo vacía. Si se hace una copia de seguridad inmeditamente, y se borran todas las bases de datos antiguas, habrá una copia de seguridad de una base de datos vacía. También sirve para correjir errores si nos damos cuenta que hemos borrado cosas de la base de datos que queríamos conservar.

Por lo tanto por defecto habrá en Drive una copia semanal, y tres copias antiguas separadas cada una por una semana.

En tu carpeta de Drive podrás ver en todo momento los ficheros creados, para eliminarlos, restaurarlos a mano,...

Si tienes instalaciones diferentes en varios dispositivos, usará la misma carpeta, no tengo claro cómo gestionar eso...


orux

Josean

Referente al tema de la copia de seguridad en diferentes dispositivos te puedo comentar que uno de los teléfonos me pidió volver a vincular con una cuenta de Google y efectivamente se hizo la copia de seguridad, en el otro teléfono sin embargo no me solicito volver a vincular y sin embargo me ha hecho la copia de seguridad en otra cuenta de Google con la que inicialmente use para vincularlo. Entonces de manera simple se pueden usar cuentas diferentes para dispositivos diferentes pero con mismo usuario, siempre que de la opción de activar una cuenta por dispositivo.
Saludos.

Juanjo

Hola,

gracias por esta nueva beta. He probado lo de la copia de seguridad en Google Drive y va muy bien. Simplemente un detalle, el oruxmapstracks.db me lo ha copiado dos veces, no sé si es normal o no.

Con respecto a esto:

Quote from: orux on January 06, 2021, 03:44:31 PM
--Two different algorithms to calculate altitude differences. It can be selected in global configuration - Tracks -> Altitude calculation algorithm:
a) Point to point. It is the preferable in general. It should work better with very bad GPS calculating altitudes, or on flat terrain.
b) Threshold difference. Perhaps it works best in mountainous terrain, and with GPS that measure the most accurate altitude.


orux

Yo uso ficheros DEM y tengo activada la opción 'Altitud DEM' en 'Configuración global - Sensores - GPS'. Significa esto que, como yo espero, oruxmaps va a dar por buenas las lecturas de altitud y no aplicar ningún tipo de filtro/suavizado, o va a aplicar el algoritmo que se haya seleccionado aquí?

Saludos

6745th@web.de

#10
when i try to open my track list,  i get error about sql db
same with way points
I see the tracks and can open them  but always with error about the sql db

Samsung a71 android10

Josean

Quote from: 6745th@web.de on January 15, 2021, 06:19:43 PM
when i try to open my track list,  i get error about sql db
same with way points
I see the tracks and can open them  but always with error about the sql db

Samsung a71 android10

Lo mismo. En la beta 3 también presenta la misma anomalía, al igual que en la 4.

tstreibl

Get the same database error in all beta's. Have a lot of directories. Some of them are suddenly empty, some have tracks. A newly created track with the improved drawing tool doesn't show up in the track list. When I switch to the stable Version (which is installed in parallel) I can see and open those newly created tracks.

odin

Same error as above, when starting a new tracklog the window quickly disappears and says error sql database.

I am upgrading from version 8.0.beta8

I really don't want to start clean but I guess I can backup the folder and try starting new.

Andrea65

2 issues detected in Beta3

Hello Orux,
I noticed these 2 issues (not sure to be bugs):

1) The Scale indicator in the Dashboard does not change indication while zooming in or out using off-line Garmin IMG maps.
2) When terminating a course recording, the trace is anyway saved in the local dBase even if the X (Cancel/disregard) button is selected. OK, this is good to keep as is to avoid to unvoluntary delete a course just recorded, however, it would be removed the button or grayed out.

Regards, Andrea