Multitracking don´t work - Exchange-Server down?

Started by oruxbayer, July 29, 2015, 01:32:33 PM

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oruxbayer

Dear Forum, i am a enthusiastic Orux-User for month. But I have one big problem with multitracking: It don´t works! I got no ideas here in the forum or with google.



Orux is installed on both devices.

On every device I registered a user and activated them with the link. (Sent by Email)

Every device shares "his own" position and is looking for the position of the other one. (Every possible tick is set)

I go in the nature under a free sky and have...

a. GPS activ

b. Datanet activ

c. Multitracking startet (shown as symbol on the upper left side of the display)

d. Track-Recording startet (I got this additional information out of the english manual)



What is missing? I can´t see my partner and he is not able to see me. :-(



It seems, there are no data exchanged on the Orux-Multiracking-Server.



Devices: Oneplus One und SGS 4, Provider O2, Germany.



Thank you so much for your help!





[Deutsch]



Hallo Forum,

ich bin seit Monaten ein begeisterter Orux-User, habe allerdings mit Multitracking ein großes Problem. Einfach gesagt: Es funktioniert nicht! Im Forum finde ich keine Abhilfe, auch google bleibt stumm.



Orux ist auf beiden Devices installiert.

Pro Device ist ein User eingerichtet plus per Link aktiviert.

Jedes Device "teilt" an den anderen User und "sieht" den anderen User (alle Haken gesetzt)

Ich gehe in die Natur unter freien Himmel und habe..

a. GPS aktiv,

b. Datennetz aktiv

c. Multitracking gestartet (wird als Symbol links oben angezeigt)

d. Trackaufzeichnung gestartet (das dies notwendig ist habe ich dem englischen Manual entnommen)



Fehlt hier noch was? Mein "Partner" sieht mich nicht, und ich sehe ihn nicht. :-(



Es scheint, dass einfach nichts über den Vermittlungsserver geschickt wird.



Devices: Oneplus One und SGS 4, Provider O2, Germany.



Vielen Dank für Eure Hilfe!